När ens bästa vän dör

Idag förlorade jag en ängel. En bästa vän som jag haft hela livet. Vi har gått igenom allt tillsammans.
Du har stått vid min sida i över 14 år. Jag har växt upp med dig och du växte gammal med mig. 
 Det är inte lätt att gå vidare när man tänker tillbaka. Vet inte hur jag ska klara av det här, jag mår så dåligt. 
Du var mitt allt. 

Jag (till vänster) som treåring och Mari busar i sängen med Lady. Här var hon ännu en liten busig hundvalp.
- Jag kan inte räkna de gånger jag fått känslan av att allt ordnar sig när du tittat mig i ögonen.
Hon lyste alltid som en sol när hon sprang över åkrarna. Då var hon lycklig.
Alla promenader gick Lady och "tossade" för sig själv, som vi brukade säga. Hon tog det lilla lugna.

Lady ville alltid ge en massa blöta pussar.

Så här såg det för det mesta ut när vi försökte motionera alla hundarna på en gång. Det vill säga KAOTISKT. Alla sprang åt varsitt håll, men det hade sin charm.
Lady älskade att jaga och hon visste alltid när det blev jakttid. Då stod hon alla söndagsmorgnar och skällde och väntade på att få "far å jakt me papp", så att säga.
Det var inte alltid lätt att få med hela Lady på bild.
En trött tjej vandrar sakta men säkert upp för backen.
Teamwork är vad som gäller när en godisbit hamnat utanför buren.
 Det här är en så typisk puppy-eyes-ala-Lady blick. Hon brukade köra den när hon ville ha godis.
Detta däremot är en typisk "Varför lämnar ni mig här"-min.  
Hennes blick sa så mycket.
De här två är sista bilderna jag har av henne från idag.
Har aldrig sett Lady i så dåligt skick som hon var i morse. Klippte sönder en av mina polotröjor och klädde på henne den eftersom hon frös. Det gjorde så ont i mig att lämna henne, så ont.
I love you too much to let go.

Kommentarer
Postat av: mari
2012-11-13 @ 18:48:38

Lady va pålitligast vennin man kona ha fö on tyckt om ien lik än om man va arg lessen elå glad. Men on har a betär i himlin lik än hur lessen du jie <3

Svar: <3 vi mista en ängel idag Mari, e gar aldri att ersätt on.
None None

Postat av: johanna
2012-11-13 @ 22:32:48 / http://johannasofia.blogg.se

Beklagar, sköjt om de! Kram! <3

Svar: tack.. kram <3
None None

Postat av: Daniela & Oline
2012-11-13 @ 23:32:46 / http://wemadeamiracle.blogg.se

beklagar! :(<3 kraman åt er!! <3

Svar: tack :( kram <3
None None

Postat av: Miranda
2012-11-14 @ 14:14:47 / http://eklundsmemoarer.blogg.se

Beklagar, väijt hur jääklåt e jie! :(

Svar: mjoo e no tongt.. :( tack!
None None


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: