Mycket vill ha mer, det är så vi bygger problem


Kärlek till denna låt! Jag fastnade så för den när jag började lyssna på texten. Tack vare såna hära låtar får man hopp för mänskligheten!

Vem är jag
Hur betraktar dom mig
Men frågorna jag ställer
Säger mer om mig
I min osäkerhet
Du kan kalla det ångest
Hela kroppen den skakar
Så snälla håll om mig
Ett lyxproblem
Men det är en vardaglig scen
Mycket vill ha mer
Det är så vi bygger problem

Klart alla suktar efter nått
Och inga drömmar är fel
Men jag kan se alla förändringar dvs problem
Några dom får mera
Medans flera dom får mindre
Och folk har slutat bry sig
Så länge dom får sin grej

Kalla fakta
Det är samhällets tumör
Vi kan inte blunda för det här
För det är sanningen vi hör
Vi har förlorat våran själ
någonstans på färden
Tappat konceptet
Och fått fel bild av världen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: