Mr Fasan

"Vad satan är det som låter?"  tänkte jag precis när jag hade satt igång filmen. Gick automatiskt till fönstret för att se om det var några av våra katter som höll på att ta ihjäl varandra.. då hittade jag denna filur gömmandes bak busken:


Jepp, det är Mr. Fasan som är boven i dramat. Jag börjar nästan tro att den har något fel (i huvudet), för jag har aldrig förr hört en fasan låta sådär. Det ljud han för låter ungefär som hans sista dödsrop. Och sådär annars har han sprungit med sina taniga ben fram och tillbaka ett par gånger i raserfart, på samma gång som huvudet åker fram och tillbaka   -   och allt detta sker utanför mitt fönster! Men men, han får väl göra vad han vill, kanske han tränar inför stafettkarneval, vad vet jag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: